onsdag 6 november 2013

Jag reflekterar och summerar!

Hej kära läsare! Idag är sista inlägget och jag hade tänkt reflektera lite över arbetet som vi under ett flertal veckor arbetat med. Jag har tillsammans med min grupp arbetat med dialekter inom de främst igenkända områden där de mest förekommande dialekter håller hus. Vi valde Göteborskan och har haft i uppgift att i synnerhet ta reda på så mycket som möjligt om bland annat särdrag, ursprung och historia. Det har varit ett lärorik men också utmanande pojekt! Själv tycker jag att gruppen fungerat utmärkt, vi har tillsammans lyckats framställa många små klipp och välutvecklade inlägg. Vi har alla varit delaktiga under utvecklingen och har gemensamt tagit del av varandras åsikter och ideer. Samarbete och kommunikation har hjälpt oss till en mer sammanhållen helhet och alla har hållt koll på vart vi ligger till. Inga förvirringar eller liknande har skett under arbetet vilket jag tycker är fantastiskt! På så sätt tycker jag att vi som grupp har presterat och gjort ett arbete som jag själv är väldigt nöjd med! De enda problematiska situationer som jag vet uppstått har varit på det mer tekniska planet. Det har varit allt från att våra videos inte gått att publicera till att inlägg har raderats. Jag har lärt mig och fått förmågan att urkilja på olika dialekter som jag tidigare haft lite problematik med. Om någon har en väldigt framträdande dialekt kan jag oftast höra vilken dialekt det är! Detta var allt för mig! Ha en fortsatt trevlig dag alla läsare! /Olle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar