onsdag 6 november 2013

Reflektion-nåt så djävulskt bra

Hej bloggen! Det här är mitt sista inlägg på bloggen.Jag tycker att det är lite tråkigt för det har varit jättekul att ha en blogg. Vi hade tänkt att göra en lite roligare video där vi skulle säga några norrlänska ord till våran kompis och så skulle hon gissa vad de betyder, men vi hinner inte göra det för vi måste skriva en reflektion om arbetet. Vi tycker att det var lite tråkigt men vi hoppas ni är nöjda i alla fall! Jag tycker att det här har varit ett jätteroligt arbete, jag har lärt mig nya saker om våran dialekt och om Norrland. Innan vi började med det här arbete visste jag ingeting om Norrland och hur de pratade där men nu vet jag ganska mycket. De andra grupperna har ju också skrivit inlägg om sina dialekter och genom det har jag också lärt mig nya saker. Det här har varit ett roligare sätt att lära sig saker på än att bara sitta och läsa om dialekterna. Jag tycker själv att jag lär mig bättre när jag har roligt. Våran grupp har fungerat jättebra, alla kom överens och vi sammarbetade bra. Mathilda har ju inte varit med så mycket pågrund av hennes operation men hon fick i alla fall skriva några inlägg. Det har fungerat bra att bara jobba två men vi kanske hade hunnit med mer om vi var tre men jag tycker att vi har fått med mycket viktiga fakta. Ett problem som vi har stött på är att vissa saker har varit svårt att hitta fakta om , när vi skulle skriva om kända personer så var det svårt att hitta några videos på när de pratade men vi hitta några hyfsat bra till slut. En sak som vi inte hittade någon fakta om alls var historia och ursprung. Vi letade och letade men vi hittade bara pytte lite och det har vi såklart skrivit om. Jag hoppas att ni tycker det har vart roligt att läsa våran blogg och att ni har lärt er några nya saker! /Emma J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar